Waarom aanmelden bij HartslagNu?
Wanneer iemand in de buurt een hartstilstand krijgt, ontvangen burgerhulpverleners via HartslagNu direct een oproep op hun telefoon, inclusief locatie van de dichtstbijzijnde beschikbare AED. Als jouw AED niet is geregistreerd bij HartslagNu, blijft deze onzichtbaar voor het systeem – met mogelijk tijdsverlies als gevolg voor hulpverleners.
Wat kunt je doen?
Heeft jouw bedrijf al een AED? Controleer of deze is aangemeld bij https://hartslagnu.nl/. Indien deze is aangemeld is het ook belangrijk om te controleren of de beschikbare tijden nog kloppen.
Denk daarnaast ook aan onderhoud van de AED. Een AED heeft namelijk ook onderhoud nodig als het niet wordt gebruikt, zo moeten batterijen en elektroden van een AED periodiek worden vervangen. Lees hier meer over via: https://hartslagnu.nl/aed/aed-...
Hangt jouw AED binnen in het pand?
Overweeg dan om deze aan de buitengevel te plaatsen, in een daarvoor geschikte buitenkast. Zo is de AED 24/7 beschikbaar voor hulpverleners.
Heeft jouw bedrijf BHV’ers of medewerkers met reanimatiekennis?
Spoor deze aan om zich aan te melden als burgerhulpverlener via HartslagNu. Je wordt dan opgenomen in het oproepsysteem van HartslagNu. Binnen het account van HartslagNu kan je zelf aangeven wanneer je wel of niet beschikbaar bent. Ook als je bijvoorbeeld op vakantie gaat, kun je dit via de ‘niet-storenknop’ aangeven.
Samen maken we het verschil
Gezamenlijk willen we zorgen voor een zo hoog mogelijke dekking. Bij vragen kun je contact opnemen met parkmanager Bas Haarhuis via 06 1544 6393 of info@bedrijvenparktwente.nl.